Utrinki iz gorniškega dnevnika

4 ure 30 minut

Težavnost orientacije

Zahtevnost brezpotja

Tosc(2275 m)in Veliki Draški vrh(2243 m)

Z Bohinjskih vratc na Tosc.

Opis:

S Pokljuke se po markirani poti mimo Vodnikovega doma povzpnemo na Bohinjska vratca. Tu se usmerilo desno v steno Tosca. Kakšne zanesljive orientacijske točke, ki bi lajšala iskanje prave smeri ni. Tako se moramo bolj ali manj zanesti le na občutek ter z njim poiskati najlažji prehod na vrh. Sicer pa se je stene najbolje lotiti kar naravnost čez skalne pragove. Ves čas se zdržimo rahlo desno od vršnega robu Tosca. Posebnih težav ni, večinoma se gibljejo okoli I. stopnje, na dveh skalnih skokih zadiši po II. Skala je čvrsta. Čez vršni, bolj zagruščen del, se povzpnemo na planoto Tosca. Levo čez trave nadaljujemo na vrh.
S Tosca lahko sestopimo po udobni travnati stezici na jug. Lahko pa si privoščimo spust po grapi v vzhodnem pobočju Tosca. Čeprav z vrha zgleda precej enostavna kaj kmalu naletimo na strm skalni skok. Ker plezamo navzdol je zadeva še posebno sitna. Zdi se, da je spust tehnično zahtevnejši od vzpona z Vratc. Pri sestopu nas pričaka še nekaj krajših skokcev, vendar nič manj zahtevnih. Ko pa v spodnjem delu zadeva postane že zelo čudna, se usmerimo levo na trave in skrotje, kjer ujamemo stezico. Po njej prečimo do sedelca pod Draškim vrhom. Čez trave se povzpnemo še na bližnji Veliki Draški vrh.
Z vrha po južnem grebenu sestopimo na Studorski preval s katerega se po poti vzpona vrnemo nazaj na izhodišče.